2013. június 2., vasárnap

Befejeződött a Kálvin tér felszínrendezése: szálka a seggbe

Valamiben mi is nagyot alkottunk, éspedig a négyes metró számláját tekintve.
Drága, de legalább sohasem készül el.
De legalább Pártjaink és Vezetőink degeszre tömték az Audijuk csomagtartóját pénzzel.


Kálvin János szomorúan nézi a magyar korrupció emlékművét

Szálka a seggbe

Már átadáskor tönkrement padok, szálka a seggbe.


nagyon csicsás szellőzők 


Az Európai Únió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege egy nagyon hosszú szám:
2007 decemberében azt közölték, hogy az eredetileg tervezett 350-400 milliárd forint helyett a vonal első két szakasza (a szakaszok tekintetében lásd táblázat) várhatóan 348 milliárdba forintba, a második szakasz várhatóan 163 milliárd forintba, együttesen tehát 511 milliárd forintba fog kerülni.
Az áremelkedés egyik oka az lehet, hogy a metróépítők eleve nem reális árat kérve kezdtek bele az építkezésbe. Demszky Gábor főpolgármester 2008. augusztus 28-án az M4-es metróról szóló tájékoztató jellegű fővárosi közgyűlési vitában elmondta: „mára kiderült, hogy például az alagútfúrásnál, illetve a Gellért és a Fővám téri építkezésnél a kivitelezők kevesebb pénzért vállaltak munkákat, mint amennyiért azt el tudják végezni”. Eközben az Állami Számvevőszék (ÁSZ) a metróépítéshez kapcsolódó több szabálytalanságra bukkant a 2007-es állami költségvetés végrehajtásának ellenőrzése során.
További jelentős szempont, hogy Budapesten – különböző politikai és finanszírozási okokból – az M4-es metróvonal költségvetésébe nagy számban építettek be a metróberuházáshoz csak másodlagosan kapcsolódó költségeket. Például a metróköltségvetés terhére újították fel évekkel a metróépítés kezdete előtt a XI. kerületi Bartók Béla utat, de az eredeti tervek szerint a VII-XIV. kerületi Thököly út teljes felújítása is ebből a keretből került volna finanszírozásra. Ezért a metróberuházás költségvetése a tényleges metróépítés költségeinél lényegesen, akár több százmilliárd forinttal nagyobb összeget tartalmaz. Ezért a más városokból származó költségadatokkal való összevetés csak a költségekhez kapcsolódó beruházási tartalom elemzésével adhat értékelhető eredményt.
2009 júliusában ismertették a budapesti főpolgármesteri kabinet elképzelését arról, hogy ideiglenesen elhagynák az M4-es metró II. szakaszának Dózsa György úti és a Róna utcai állomását, és az így megtakarítható pénzt a vonal budaörsi virágpiacig történő meghosszabbításának előkészítésére költenék.
2012 októberében a második Orbán-kormány úgy döntött, hogy az első szakasz összköltségét 452,5 milliárdban határozza meg. (wikipedia)

kissé unalmas virágvázák dekorációra várnak



Kapcsolódó: Befejeződött a Fővám tér felszínrendezése

A Kálvin téri metróállomás és aluljáró + Monyó Cafe: segg és szar a szádba + Kálvin tér 2010 nyaraA kövön nyirkos tapadás pezseg + Kálvin tér: visszaérkezett a levünk + Prága Kávézó Budapesten (Cafe Praha) + Volt egyszer egy Cha Cha Cha


Nincsenek megjegyzések: