2014. március 16., vasárnap

Büdi, de jó: Telehordó Borozó (Mogyoródi út)

Zugló nem egy kalandpark, de kocsmák itt is előfordulnak.

Cím: 1141 Budapest, Mogyoródi út 79.


Pincekocsma, mit szépítsük, pincekocsmába való alakokkal, többek között velem. Nyuggerok, csövik, melósok, eáadásnak néhány átmenő fiatal alkesz, akik még reménykednek. Mindenki ismer mindenkit, belépő rutinszerűen lekezel az összes jelenlevővel. Családias, mint Lendvai Ildikó. Barátságos, mint Pintér Sándor. Otthonos, mint egy krematórium. Mégis szeretjük.

Kezdjük a hátránnyal, essünk túl a nehezén.

Hátránya: büdős. Brutálbüdi. Rémes, mint Schmuck Andor alsója. A slóziból kiáradó szag még a Wichmannt is lenyomná. Kihullik az ember orrszőrzete. Megpróbálkozhatsz a segglikodon levegőt venni, mint a legendás fingművész Joseph Pujol, a wikipédia újabb galádsága.  Reménytelen. Ráadásul egyszer ráültem egyik párnázott székre, amelyet előzőleg egy levet eresztő vendég használt... Felejtsük.

Előnye: 60 ft decije a bornak, nincs rádió, valamint a tulaj bátran szembehúgyozik az általános gyűlölködésssel, ami Magyarországot, Európa egyik legnyomasztóbb országát jellemzi. Történt vala, hogy beültem egy fröcsre, aztán a második liter bor után már ömlött belőlem is a tudomány, ontottuk az észt, régi cimbik lettünk a törzsvendégekkel, inkluding tulaj. Oszt besétált két erős testalkatú úr, ugyancsak törzsek, lekezeltek, hevesen fogyasztottak, majd berúgtak. És ekkor az egyik erős mondott valamit a cigányokról. A kétméteres, de pálcavékony tulaj ekkor felpattant és közölte, hogy az ő kocsmájában cigányozás bizony nem lesz. Helyzet volt: a vendégek lefogták a vitatkozó feleket, a cigányozó delikvens magyarázkodott (a "cigány munka", ami a legszarabb melót jelenti a proli szlengben, cigányozásnak minősül-e?), úgyhogy a hangulatot fokozandó én is felálltam és közöltem, hogy én meg zsidó vagyok. Hang fennakad, lehelet megszegik, dulakodók eleresztik egymást, mindenki engem bámult. Dehát zsidókról nem is volt szó - szólalt meg tanácstalanul az egyik vendég, azzal vége is volt a konfliktusnak, mindenki engem bámult, mintha ufó érkezett volna Zuglóba.

 képek




View Larger Map

Nincsenek megjegyzések: